Elevkor

Korsang er et centralt fag på skolen, og Elevkoret er inkarnationen af vores musikalske fællesskab. Her venter dig mange timers korsang og enestående oplevelser og optrædener med alle dine efterskolevenner.

Repertoiret i Musikefterskolens fælleskor er meget varieret. Hovedvægten ligger på rytmiske arrangementer, og som oftest er eleverne backingband. Vi skaber groovy rytmer og skønne klange. Det er rytmisk kor, når det er bedst.

I koret arbejder vi med opvarmning af stemmen, rigtig stemmebrug, stemmens omfang, korets klang, dynamik og forskellige udtryk – kort sagt alt, hvad der skal til for at skabe et fantastisk kor. Vi synger to gange om ugen og har desuden kordage, hvor vi arbejder målrettet frem mod årets mange koncerter. Vi deltager i korstævner med andre efterskoler og synger koncerter i kirker, på vores studierejse, i Store VEGA og ved forskellige andre arrangementer.

Du skal som elev yde dit bidrag til, at vores fælleskor bliver en rigtig god oplevelse for alle. Vi forventer ikke, at du kan det hele fra starten, men at du er motiveret for at lære at synge og har lysten til at bidrage til det fantastiske fællesskab, vi altid har i skolens fælleskor.