Efterskolernes dag
Musikefterskolen i Humble

Efterskolernes Dag afholdes hvert år den sidste søndag i september. Her holder alle efterskoler åbent hus. I 2023 afholdes Efterskolernes Dag søndag den 24. september.

Kunne du tænke dig et efterskoleår, hvor du bliver del af et musikalsk fællesskab og vokser både som musiker og menneske, så kom og besøg Musikefterskolerne i Humble til Efterskolernes dag og se om Musikefterskolen i Humble er noget for dig.

Som efterskoleelev på Musikefterskolen i Humble får du blandt andet inspirerende og kompetent undervisning på en af vores fire musiklinjer, soloundervisning og unikke koncertoplevelser, ligesom du kan se frem til selv at stå på scenen - bl.a. på Store VEGA. Hvis du vil høre mere og opleve Humble-ånden på egen krop, så kom og besøg os til Efterskolernes dag.

Klik her for at læse mere om årets Efterskolernes dag 2023.

Hvad kan du opleve til Efterskolernes dag på Musikefterskolen i Humble?

Efterskolernes dag er et arrangement, hvor alle Danmarks efterskoler holder åbent hus for at give skoleelever mulighed for at få et indtryk af, hvad det vil sige at gå på efterskole.

Efterskolernes Dag afholdes den sidste søndag i september. Her holder alle efterskoler åbent hus.

Næste Efterskolernes Dag finder sted søndag den 24. september 2023. Klik her for at læse mere om Efterskolernes dag 2023.

På Musikefterskolen i Humble holder vi åbent hus fra kl. 12-18. Hver time afholder vi minikoncert med Musikefterskolens kor, linjehold og elevernes egne bands, ligesom forstander Jonas Hald fortæller om, hvad du kan forvente af et efterskoleophold på Musikefterskolen.

Vi tilbyder rundvisninger, hvor elever viser alle skolens faciliteter frem og fortæller om skolen; hvad vi laver og hvordan hverdagen på Musikefterskolen er. Det vil også være muligt at møde lærerne og få en optagelsessamtale, hvis du tænker, at Musikefterskolen er noget for dig.

Vores økologiske køkken serverer frokost fra 12.00 – 14.00. Resten af dagen tilbyder vi forfriskninger såsom frugt, kaffe og kage. I spisesalen vil det også være muligt at få en snak med vores lærere, der står klar til at besvare alle dine spørgsmål og tale med dig om hverdagslivet på skolen, den boglige undervisning, musikundervisning, soloundervisning, fordybelsesfag, valgfag, koncerter, musikfestival, vores studierejse og alt det andet, vi laver i løbet af et skoleår.

Efterskolernes aften

Efterskolernes Aften afholdes hvert år den anden onsdag aften. I 2024 afholdes Efterskolernes aften d. 10. januar på Musikefterskolen i Humble.

På Efterskolernes aften holder alle Danmarks efterskoler åbent hus, så skoleelever har mulighed for at komme på besøg og få et indtryk af, hvad det vil sige at gå på efterskole.

Til Efterskolernes aften på Musikefterskolen i Humble byder vi på lækker mad fra skolens økologiske køkken, og herefter er der mulighed for at opleve skolens forskellige linjehold og fritidsbands, der vil præsentere noget af det musik, som de arbejder på i øjeblikket.

2F9v3ukq

Få en rundvisning og en uforpligtende samtale med en lærer

Vores elever står klar til at vise dig rundt på skolen og fortælle dig om vores musiklinjer, fordybelsesfag, boglige undervisning, studierejser, koncerter og meget mere. Det kræver ikke tilmelding at deltage i arrangementet, men det er muligt at booke en uforpligtende samtale med en af skolens lærere på forhånd, hvis du gerne vil høre mere om skolen eller har konkrete spørgsmål om undervisning, optagelse eller andet.

Swmhqlor