Efterskoleliv

På Musikefterskolen i Humble kan du dyrke din passion for musik, samtidig med at du at uddanner dig og bliver klar til en ungdomsuddannelse. Du bliver en del af et forpligtende fællesskab, hvor du vokser som musiker og menneske, og du får venskaber, som varer ved resten af livet.

Efterskolelivet er utroligt alsidigt, og der er sjældent en uge, hvor der ikke er noget særligt på skemaet, som eksempelvis en koncert, et foredrag eller en anden aktivitet. Dagene er så vidt muligt planlagt således, at hoveddelen af den boglige undervisning afvikles inden frokost og hoveddelen af den musiske undervisning samt forskellige valgfag foregår efter frokost. Om aftenen vil der typisk være planlagt en frivillig aktivitet, og der vil være tid til at lave lektier, gå i øvelokaler eller bare hygge med en god film eller et brætspil.

Du har stor medindflydelse på at sammensætte dit efterskoleophold. Du vælger selv din klassetype, din musiklinje, dit fordybelsesfag, dit valgfag og naturligvis dit instrument til soloundervisning. Dit efterskoleår bliver således skræddersyet lige præcis til dig. Vi møder dig, hvor du er, og tilbyder dig inspiration og udfordringer, der hjælper dig til at udvikle dig, og blive klogere på dig selv og din omverden. Det er derfor, vi siger, at du på Musikefterskolen i Humble “bliver den, du er”.