Matematik

Formålet med undervisningen i matematik på Musikefterskolen er:
– at eleverne bliver i stand til at forstå og anvende matematik i sammenhænge, der vedrører dagligliv, samfundsliv og naturforhold.
– at eleverne udbygger deres matematiske viden og forståelse med henblik på videre uddannelse.
– at eleverne møder og kommer til at forstå matematik som “kulturfag”

Undervisningen tilrettelægges således, at eleverne tilegner sig matematisk viden og kunnen ud fra egne forudsætninger. Eleverne skal erfare, at matematik både er et redskab til problemløsning og et kreativt fag.

Eleverne inddrages i nogen grad i planlægning af deres egne aktiviteter og faglige fordybelse i emner og områder. De skal på egen hånd og i samarbejde med andre tilegne sig nyt fagligt stof. Eleverne inddrages i overvejelser om, på hvilke abstraktionsniveauer og i hvilket omfang, de vil behandle de udvalgte emner.

Beregninger og tegninger skal kunne foretages både med og uden brug af lommeregner og computer. Eleverne skal opnå fortrolighed med at benytte computere som matematisk arbejdsredskab til både beregning og tegning af figurer og grafer.

De centrale kundskabs- og færdighedsområder er;
Tal og algebra
Geometri
Praktisk anvendt matematik
Kommunikation og problemløsning

De enkelte studieretninger definerer i nogen grad arbejdsform, emnevalg og tilgang til de matematiske problemstillinger i matematikfaget.

Seneste nyt

Musikefterskolen lukket frem til 13. april 2020

Musikefterskolen er i overrensstemmelse med myndighedernes anvisninger forsat lukket frem til den 13. april 2020. Vi klø...

Læs mere her

Generalforsamling på Musikefterskolen er aflyst

Den 1. april skulle Musikefterskolen i Humble have afholdt generalforsamling. Den er desværre aflyst og udskudt på ubest...

Læs mere her

Musikefterskolen lukker i 14 dage

Som konsekvens af regeringens udmelding den 11. marts, har Musikefterskolens ledelse og bestyrelse besluttet at lukke sk...

Læs mere her


Flere nyheder